פהד חלבי 'עוד סיבוב' אוצרת: לאה אביר _ פתיחה: יום חמישי 4.08 בשעה 20:00 גלריה רו-ארט

פהד חלבי

"עוד סיבוב"

אוצרת: לאה אביר 

פתיחה: יום חמישי, 4 באוגוסט 2016, בשעה 20:00

– 

שיח גלריה עם האמן והאוצרת יתקיים בשבת, 13 באוגוסט, בשעה 12:00 

נעילה: 10.9.2016

– 

"עוד סיבוב" היא תערוכת היחיד הראשונה של פהד חלבי בגלריה רו-ארט, והיא מתקיימת 6 שנים לאחר תערוכת היחיד האחרונה של האמן בישראל. חלבי, שמתגורר בשנים האחרונות בהמבורג, גרמניה, יציג בתערוכה ציורים ועבודות וידאו מן השנים האחרונות, הסובבים ברובם סביב נושא אתר הבנייה. באופן שחורג מן הייצוגים השגורים של מוטיב זה באמנות הנוצרת בישראל, אתר הבנייה בעבודותיו של חלבי הוא אתר של אבסורד פוליטי חסר מוצא.

– 

"מחיר חייו של פועל בניין: 6000 שקל ועבודות שירות" זועקת כותרת כתבה ראשית בעתון "הארץ", הנדרשת שוב לסוגיית מותם הטרגי והנשכח של פועלי בניין, פעמים רבות בנפילה ארוכה מפיגום או מנוף. אתר הבנייה הוא זירה בה נפגשים הצדדים הבלתי אנושיים של הקפיטליזם והאידיאולוגיה. בישראל, כמו במדינות אחרות הוא הפך בשנים האחרונות למקום שתנאיו מייצגים את הפערים החברתיים והפשעים הטמונים בהם במלוא תפארתם, וככזה, הפך לאתר פוטנציאלי סביבו יכולה להתחיל מחאה תרבותית וחברתית.

Fahed Halabi, crane, 2016, acrylic on canvas, 70x100 cm

– 

פהד חלבי עוסק באתר זה – בצורותיו, במבנהו וביחסים החברתיים הנרקמים בו – כבר שנים רבות ומנקודות מבט שונות. את המכונות והחומרים של אתר הבנייה חלבי מתאר באסטרטגיות ריאליסטיות ופורמליסטיות, באופן שמבודד ומחלץ אותם מתוך מקום ספציפי, ומותיר אותם במרחב אסתטי שיש בו קואורדינטות של פופ, של היפר, ושל סימבוליזם, אבל הוא איננו ממוקם בנינוחות באף אחד מאלה. בציורים של חלבי, גרידים של אריחי רצפה ומנופים חוצי שמיים מסמנים את אתר הבנייה כעולם כולו, ומחוללים רגע אבסורדי ופוליטי נוסף, בו עבודת הציור מחרה אחר עבודת הפועל. 

– 

פהד חלבי כותב על סדרת העבודות: "זהו ניסיון לעסוק במימד האסתטי בתוך מקום שאולי נעדר כל אסתטיקה. ניסיון לשוחח על המעמד החברתי והרקע הכלכלי והפוליטי, במיוחד במציאות של יחסי העבודה בחברה, הקשורים מבחינה כלכלית למציאות של המדינה הקולוניאלית. אי אפשר להתעלם מאופיו הלא סימטרי של קשר זה, שאפשר לדמות אותו, בהכללה מסוימת, ליחס של אדון-עבד, על אף התאמתו לחוקי השוק בן זמננו… שיטת הציור חסרת ריגושים אקספרסיוניסטיים, והורחק בהן הגורם האנושי בהיותו מניע ראשוני להזדהות הרגשית. כאילו שקטעים אלה קיימים באופן נפרד ועצמאי ממי שיצר אותם, וביכולתם לייצג את עצמם בעצמם; כאילו ניסיתי ליצור יחס מקביל של ערך העבודה וטבעה, בשני התחומים: אמנות ועבודת בניין".

– 

פהד חלבי נולד ב – 1970 במג'דל שמס, וכיום חי ועובד בהמבורג. הוא פועל בעיקר בציור ובווידאו. חלבי הוא בוגר של המחלקה לאמנות במכללת תל חי ושל המדרשה לאמנות, בית ברל. תערוכות יחיד של האמן התקיימו בחללי תצוגה שונים ברחבי העולם, כגון גלריית מרכז האמנות בילבאו שבספרד, גלריה מייאר בהמבורג, גלריה ריבולי 59 בפריס, מרכז האמנות פאתח מודריס במג'דל שמס וגלריה המדרשה בתל אביב. עבודותיו הוצגו בתערוכות קבוצתיות רבות, בין השאר במוזיאון הרצליה, מובי מוזיאוני בת ים, הגלריה האוניברסיטאית של אומאו, גלריה לוקס בפילדלפיה, גלריה Mémoire de l’avenir בפריז ובית הגפן בחיפה.