הדבר הבא: ׳Parking Lot Whisper׳ תערוכה חדשה לשיר מורן

שלום, שיר מורן.
נפתחת לך תערוכה חדשה ביום חמישי, ורצינו לשמוע עליה קצת יותר. ראשית,
 תוכלי להציג את עצמך?

שיר, אמנית, בת 33, גרה ועובדת בתל אביב.

על איזה פרוייקט את עובדת כרגע? מה תוכלי לספר לנו עליו?
כרגע מסיימת לתלות את תערוכת היחיד שלי "Parking Lot Whisper" או ‘לחישת החניון’, בגלריה אלון שגב.

מה נראה בתערוכה?
ציורים.

Carpet and Sofa, 2018, 80×89 cm, markers pencils and nail polish on leather

ספרי על תהליך העבודה.
התחלתי ברישום של דמות, וחבר שראה את העבודה בתחילת התהליך אמר לי שהדמות דומה לי. הבטתי בה שוב ופתאום היה נדמה לי שהיא מזכירה לי את אחותי. המשפט הזה החל להדהד לי בראש. "You remind me of my sister" שוב ושוב. חשבתי על מי אומר את המשפט הזה, אני לדמות שציירתי, הבחור שיושב מולה בחדר הזה, אולי הוא אומר את זה בינו לבין עצמו, אולי הצלם שמצלם אותה ואולי הצופה בתערוכה. מה אדם מנסה להשיג במשפט כזה, קרבה כנה או מזויפת? הדמות מודעת לכך. היא משירה מבט, בוחרת להאמין או שלא. ובכלל, מה קורה כשאנחנו בוחרים להאמין במשהו מזויף? זה הופך אותו לאמיתי, או אותנו לעיוורים?

אלו סוג השאלות שליוו אותי במהלך יצירת העבודה. תוך כדי עבודה אני מרגישה את המבט שלה, מרגישה שהיא חלק ממני, קרובה אליי. סיפרתי לעצמי על כל מיני דברים שקורים לה, חלקם מתוך הרפרנס הראשוני וחלק אחר מהדמות החדשה. נתתי לה את הכלב שלי, שינמנם לידה על המיטה. נתתי לה גם חתול קטן עם מוצץ של ילד. רציתי שהיא תרגיש קרובה מאוד, כאילו כמעט אפשר לגעת בה בירך או ביד. והיא נותרת בכהות חושים, לא בדיוק מרגישה את זה.

Special Attention, 2018, 88×63 cm, markers pencils and nail polish on leather

ליד המיטה ישנה כוס יין, בתוכה בדל קטן, משומש ורפוי. חבילת קלינקס ורודה וקצת מבחילה. מפתח יחיד ובקבוק לא מזוהה, אולי של צבע, אולי של בושם או אולי משקה. התיק שלה גם מונח על המיטה קרוב אליה, אולי הוא חיקוי לתיק אחר, יקר יותר. בתמונה מאחוריה יש ציור אחר בו שמשון ויובב צועדים יחד עם פינוקיו לתוך מין יער מוזר. יש גם עוד אישה בקדמת הציור, יש לה שתי מסכות או שני ראשים, מחייכת חיוך שמרמז שהיא יודעת מה עתיד לקרות. הקיר הורוד מלא בצורות מעורפלות שלעיתים אפשר להבחין בתוכם באף, עין או חצי פרצוף של עכבר מצויר.

לסיום, תוכלי לשתף דימוי אחד של אמנית או אמן שאת אוהבת?

בחרתי בעבודה של עומר הלפרין, שנקראת ׳כף רגל וכלב׳:

/Omer Halperin/ A Foot and a Dog/ Charcoal on Paper

׳לחישת החניון׳, תערוכת יחיד לשיר מורן בגלריה אלון שגב
פתיחה: 16 במאי, 20:00
עד ה14 ליוני

לאירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/319991211982648/