משכן אמנים הרצליה מציג:

 'Over SeEs'

פרויקט אמנים מארחים אמנים

אוצרת: אורלי הופמן

'On  A  Move'

יעל בלבן מארחת את רוס ספיטקובסקי

Russ Spitkovsky (NY)

ניר הראל מארח את ג'וליה בווינקל ופרידמן בנץ

Giulia Bowinkel & Friedemann Banz (Germany)

 

פתיחה: יום שישי, 9.5 בשעה 12.00 בגלריית משכן אמנים הרצליה

 

התערוכה  "On  A  Move" פותחת את הסדרה השנייה של פרויקט Over SeEs המתארח בגלריית משכן אמנים הרצליה.

פעולת האירוח וקבלת הפנים הינה מאפיין חשוב בתרבות הים תיכונית, ערך המהווה ציר מרכזי ביוזמה זו מתוך מטרה להתיידד, להכיר, להפגיש ולפגוש מרחבי פעולה ויצירה אחרים. הפרויקט שואף להדק את הקשר בין אמנים מקומיים לאמנים מעבר לים, ולבסס דיאלוג המושתת על בחירה ועניין נטולי התניות והכוונות, לצד קרבה ונוחות אמנותית ורגשית. המפגשים מזמנים מהלכים של שיתוף לצד יצירה עצמאית ואישית, מעין חממת שיח שחושפת מנגנוני חשיבה של עיון ומיון ומחברת בין מחוזות התרבות השונים.

 

בתערוכה  " "On  A  Move מציגים האמנית הישראלית יעל בלבן המארחת את האמן הניו יורקי רוס ספיטקובסקי, לצד ניר הראל ואורחיו מדיסלדורף,  צמד האמנים ג'וליה בווינקל ופרידמן בנץ. האמנים המשתתפים הינם יוצרים פעילים, מציגים בתערוכות בגלריות מובילות ומוזיאונים בארץ ובעולם, זוכי פרסים ומלגות בזכות יצירתם ועבודותיהם נמצאות באוספים ציבוריים ופרטיים. האורחים והמארחים יציגו בחלל הגלריה עבודות, שעל אף שהן חושפות אופני ביטוי ותחומי מדיה שונים, מסמנות ומעלות נושא משותף של חקר ועניין. 

 

יעל בלבן ורוס ספיטקובסקי חולקים עולם תוכן השואב את מקורות השראתו ממסורות ומההיסטוריה של האמנות. יצירתם חושפת מיומנות וירטואוזית במעשה הרישום והציור וחולקת אהבה משותפת ל"עבודת יד" ולקו המפתח מינונים שונים של אקספרסיה בשחור ולבן. הם מעלים יצורים מיתיים, מכליאים בין אדם לחיה ובוראים עולם מומצא, המשמש עבורם סיפור כיסוי למחקר של שלד פעולה, יחסיות, מידתיות, קומפוזיציות של איזונים ותנועה.

 

מן הצד השני ובהיפוך הגמור נראות עבודותיהם של האמן ניר הראל מישראל ואורחיו ג'וליה בווינקל ובנץ פרידמן. הראל משתמש במיומנות מופלאה באופציות הדיגיטליות כמו זו הנראית ביצירתם של בווינקל ובנץ. בין ההדפסים ועבודות וידיאו של השלושה, נפתח עולם של דימויים, סאונד ותנועה החולף על מהמורות של זמן ומקום. התנועה החללית, המרחפת בעבודת הוידיאו של הראל והריקוד הרושם קו בחלל בעבודת הוידיאו של בווינקל ובנץ חוברות לגלגלי ההתנעה ביצירתם של ספיטקובסקי ובלבן ויוצרות דגם של פעולה רב תחומי ורב תרבותי.

 

נעילה:9.7.2014

 

משכן אמנים הרצליה הינו מרכז אמנות ותרבות השוכן בבית היסטורי שהוקם בשנת 1957 כמימוש  חזון רב שנים להקמת "גבעת הסופר", בית מרגוע לסופרים בהרצליה. כוונת הראשונים  לא התממשה והמבנה עבר כמה גלגולים, בין השאר שוכן בו בית הספר הבינ"ל לילדי דיפלומטים ותושבי חוץ, מרכז נוער בינ"ל, ואף בית המדרש למורי ציור, גרסתו המוקדמת של המדרשה לאמנות ברמת השרון. בשנת 1995 נפתח המבנה מחדש על-ידי עיריית הרצליה כמשכן אמנים.

כיום פועלת במשכן גלריה לתערוכות אמנות מתחלפות של אמנים ישראלים ואמנים מחו"ל. במקום שלוש דירות אירוח ליוצרים מכל התחומים- ספרות, מוסיקה ואמנות. בנוסף פועלות במשכן ארבע סדנאות בהן עובדות ארבע אמניות הרצלייניות. ייעודו של המשכן הוא כשמו, להיות בית חם לאמנים מדיסציפלינות שונות, ולארחם לתקופות משתנות לצורך מחקר ויצירה. כיום המשכן מציע תכניות שהייה מובנות לאמנים ישראלים ולאמנים מחו"ל, בנושאים משתנים ומגוונים. בשנת 2013 הושק פרויקט חממה ייחודי, המציע אחת לשנה מלגת שהייה לתקופה של חודש, לשלושה אמנים ישראלים החוברים יחדיו לשם עריכת מחקר ועבודה לקראת תערוכה משותפת.

בגלריה נערכות הרצאות בנושאים הקשורים בתערוכות, שיחי גלריה, ערבי השקה לספרי שירה וסיפורת, ומפגשים עם ובין אמנים. המשכן פתוח לקהל הרחב, לשוחרי תרבות, לתלמידים ולסטודנטים לקחת חלק פעיל באירועי המשכן השונים, ואף מציע פעילויות המותאמות לקהלים המשתנים.

משנת 2012 מנהלת את המשכן טל קובו.

 

 משכן אמנים הרצליה | מעלה יודפת 7, הרצליה ב' | 09-9510601 | [email protected]

שעות פתיחה: א'- ד' 11:00 – 14:00, ה' 17:00 – 19:00