פריוויו תערוכות #9.7 מאת יונתן ה. משעל

‫אהבתי להקביל פעם את התהייה ״מתי ציור של סוס מתחיל להראות כמו סוס״ לשאלה ״לכמה חפצים אני זקוק להם כדי שאהיה עצמי״. בכל מעבר דירה, אני נחרד לגלות כמה חפצים אגרתי בביתי, רובם מיותרים בעיני. נקודת היחוס שלי היא לכך שלפני 11 שנים נחתתי בתל אביב עם מזוודת בד אדומה אחת של 80 ליטר. בתוכה היו כנראה, אני לא לגמרי זוכר, כל מה שהרגשתי שהייתי חייב לקחת מהחיים שהותרתי מאחור ביבשת אמריקה הצפונית. אין לי מושג מה היו החפצים המשמעותיים כל כך האלו, והיום אני מנחש שהייתי בוחר באחרים. זה לא מפריע לי לשמור על קשרים הדוקים עם חפצים רבים שמזמן כבר היו צריכים לצאת מהבית עם כרטיס בכיוון אחד, אל עבר פח האשפה של ההסטוריה. לכן הזדהיתי כל כך עם הטקסט לתערוכה המשותפת שאצר ד״ר גיא מורג צפלביץ׳ לדן אלון וגרי גולדשטיין, שתיפתח ב׳מקום לאמנות׳:

גרי גולדשטיין

גרי גולדשטיין

״אספנות תורמת לרוב לתחושות חיוביות הקשורות לחדוות הציד, לגאווה בממצאים ולאחוות אספנים. יש באספנות גם צד אפל יותר, האגרנוּת, הפרעה טורדנית-כפייתית. לפי פרויד, אשמה הגמילה מחיתולים בשלב האנאלי, האספן מנסה לספק לעצמו תחושת בטחון כנגד החרדה המתלווה לפרידה הראשונית הזו.״

דן אלון

דן אלון

שלושה אספנים לפי הגדרתם שלהם, יוצאים ל״מסע חיים שלעולם אינו מושלם״ כפי שכותב האוצר בטקסט המלוה את התערוכה, דרך האוספים שלהם, שאולי גם בונים את דמותם עבורנו. אנחנו, הקהל הרחב, מוזמנות ומוזמנים להביא אוספים משלנו, שיקבלו הערכת שווי מד״ר מורג צפלביץ׳, ולמעוניינים בכך, טיפול פסאודו פסיכולוגי מגרי גולדשטיין.

– 

לאיוונט: https://www.facebook.com/events/561494184004522/

– 

בגלריה בנימין שממוקמת באמצע רחוב צ׳לנוב, שנדמה שהוא משתפץ כבר כמה עשורים וחסום לתנועה, תתקיים התערוכה 'אימת החלל הריק' שאצרה הגר בריל לליהי חן, יונתן אולמן ואמיר תומשוב.

יונתן אולמן, פרט מתוך 'ואם אין ירח', 2015

יונתן אולמן, פרט מתוך 'ואם אין ירח', 2015

התערוכה לא עושה חיים קלים למי שיגיע לראות אותה, ממש כמו שהרחוב שמקיף אותה לא יקל על הנגישות לגלריה. חלק מהמאפיינים של עבודותיהם בעבר של השלושה כללו היפוך של חומרים טבעיים ומלאכותיים – מאובנים מומצאים, לבנים מסוכר, סביבות מגורים מפוסלים או מיצבי צמחים מצויירים. הפעם הם בוחנים איך מסתכלים בכלל על אמנות. בריל כותבת: ״התערוכה עוסקת בתנאי הצפייה של הקהל בגלריה. היצירות המוצבות בחלל מפריעות להסתובבות האיטית האופיינים למבקרים בתערוכות, חוסמות חלקים מסוימים ומסתירות חלקים אחרים. בניגוד לנוהג הרווח לייצר תנאי צפייה אופטימליים, Horror Vacui מבקשת לתת במה להתמודדות עם חלל מפורק, חסום ובלתי נגיש.״

– 

לאיוונט: https://www.facebook.com/events/1583301211890499/permalink/1587975814756372/