★ אניה קרופיאקוב "כמעט כמו השטן"

אוצר: איתן בוגנים

פתיחת התערוכה: שבת 24.6 בשעה 20:00 

שיח גלריה 28.7 | נעילה 29.7

 

כמעט כמו השטן

 

התמכרות למורכבות שביחסי אהבה שנאה, לצד שברון הלב אל מול אותה הדמות שהיא כמעט כמו השטן.

 

כמעט כמו השטן מהדהדת לכל אותן הנגזרות של הגטו הרוסי וההשלכות של הפירוק הסובייטי על ישראל. הדי התופת אשר מדינות בריה"מ לשעבר הכניסו לתוך המעטפת התרבותית, שנפרצת כל פעם מחדש במקום אחר, כל אותן דמויות השלטון והמערכתיות אשר אנו נושאים בתוכנו.

 

כמעט כמו השטן חושפת את ההבניה התרבותית הרוסית, גם בהקשר של יחסי גבר ואישה: הרצון והכמיהה למצוא גבר  חזק שמגן, לקבל סתירה ולא ליפול ממנה, כי האישה הרוסייה, זאת שלא נשברת, היא היחידה שיכולה להכיל את החיה. והחיה היא כמעט כמו השטן.

 

אניה קרופיאקוב (1983) אמנית, צלמת חיה ויוצרת בת"א. עלתה ארצה בשנת 1991 מקייב שבאוקראינה. בוגרת תואר ראשון (2008) הפקולטה לאמנויות המדרשה, בית ברל. הציגה תערוכת יחיד "מיתולוגיה של עולם מודרני" באוצרותו של  דורון רבינא, בגלריית המדרשה, ת"א. זכתה להיבחר לאחת מ-80 הצלמים המבטיחים בעולם מטעם מוזיאון לוזאן שבשוויץ ונכנסה לספר“reGeneration2 Tomorrow’s Photographers Today” בהוצאת Thames & Hudson  לונדון, 2011. לרגל זכייתה הציגה בסבב תערוכות בינלאומי במוזיאונים ברחבי העולם כמו- מוזיאון לודוויג בבודפשט, מוזיאון לוזאן בשוויץ, מוזיאון הורטון בפרו, גלריית אפרטור בניו יורק ועוד.

★לאניה קרופיאקוב מדור צילום קבוע אצלנו במגזין 'בנדיטקה' – 'שעשועי שבת' – אותו היא מפיקה משנת 2013 מביימת ומצלמת אנשי תרבות כשהסצנריום היחיד הוא הנמצא אצלה בראש מה שנותן שתי אופציות; האחת אלמנט האסון והשניה אלמנט המטמון.

הצטרפו לאיוונט

סדנאות האמנים, קלישר 5, ת"א. שעות פתיחת הגלריה: ג'-ה': 15:00-19:00 | ו' ושבת 11:00-14:00