לריסה מילר "ארץ הפז" בהוצאת "מעין"

★ השקת ספרה של לריסה מילר "ארץ פז" בירושלים

שלישי 28 במאי בשעה 20:00 פונדק הוסטל, הסורג 1 ירושלים

משתתפים: רות אשור, רומן אייזנברג, אמיר מנשהוף, ערן הדס, נעם דובב, שי שניידר אילת, ליאל אלכסנדרה אדמון, מירלה משה אלבו, יפתח אשכנזי וספיר יונס.

————————————————————————————————–

השקת הספר: חמישי 21 במרץ בשעה 20:00 "גדה השמאלית" אחד העם 70 ת"א 

היכל שבו לריסה מילר מארגנת ערבי שירה קבועים ותערוכות.

משתתפים: תמי אסולין, ערן הדס, אלפרד כהן, דנה מרקוביץ, צחי אבינעם, גל משיח, אלה נובק, עידו פוקס שבתאי, ריטה קוגן, מאיה קיפניס, לנה רוסובסקי. מוזיקה: יעל בירנבאום! מנחה: רועי צ'יקי ארד, שגם ערך את הספר.

"אני מנסה לדבר בקול קטן עם מילים רחבות, אבל יוצא לי קול גדול עם מילים חדות. מילים שמתחלפות באחרות ממלאות את השורות הריקות. מילה־מילה, אני טורפת אותן במצמוץ עפעפיי, שואבת לתוכי רוק שמאיים לגלוש בזווית הפה. יש אנשים שמדברים לקירות. אצלי בבית מכבסים שקיות, אוכלים מרק סלק קר עם פירה, מנקים את התריסים עם מברשת שיניים ישנה". מתוך "שמונה שתיים שש"

ארץ הפז, ספרה הראשון והיפהפה של לריסה מילר, מצליח להביא קול גדוש הומור וחן שנדיר למצוא בשירה בת זמננו. שיריה מתעכבים על אהבות, אינטרנט, אקטיביזם והיומיום האפור, שבקוסמוס של לריסה הופך לדרמטי – לא מעט עמודים בספר הצנום מתארים נסיעות אוטובוס, לרוב בקו 826 הנמתח באינסוף שבין מתל אביב לנצרת עלית.

אף ששיריה חורגים מהשבלונה של עיסוק בהגירה ומבקיעים את כח הכבידה של החומרים הצפויים, אי אפשר להתעלם מהשפעת מסלול חייה של לריסה מילר על 'ארץ הפז': העלייה מבלארוס, עם הקשיים לצד התשוקה לשמש ומיץ האשכוליות, הילדות המאושרת-חמצמצת בשכונת הר יונה בנצרת עלית, עבודת האב בתדיראן, המעבר ליפו והחיים בעיר הגדולה כמטפלת לתינוקות. שיריה פורסמו בשש השנים האחרונות באופן קבוע בכתב העת מעין, שהוציא את הספר לאור, ויצרו עניין גדול, וכמו כן הופיעו ב"תרבות וספרות" הארץ, Ynet ומעריב, על גבי מוניות שירות ובמסדרונות דיזנגוף סנטר.

לריסה מילר נולדה ב־1988 בגרודנו, בלרוס. משוררת וציירת (שגם איירה את כריכת הספר). גדלה בנצרת עילית, חיה בתל אביב. באופן אירוני, יומיים אחרי הוצאת הספר, ועדה של עיריית נצרת עלית החליטה לשנות את שם העיר ל'נוף הגליל' כדי להתרחק מהתדמית של נצרת.

ב13 באפריל ב17:00 יתקיים לרגל יציאת הספר "ארץ הפז" אירוע "הצפון בלהבות" בפסטיבל "שיח' אבריק" בטבעון שיכלול הקראת של משוררים שגדלו בצפון הארץ או גרים שם, עם לריסה מילר, מיטל נסים, אפרת מישורי, מרחב ישורון, רגב אלהרר, לילך ובר, סיגל בן יאיר ועוד. קרון הספרים, טבעון.

*כמו כן מתוכננת השקה בנצרת עלית.

"ארץ הפז" 46 ע"מ | 30 ₪

ניתן לרכישה במגדלור, תולעת ספרים מזאה ורבין, לוטוס, סיפור פשוט, האחים גרין, הנסיך הקטן ומחוץ לת"א בהזמנה באינדיבוק.

הספר יצא בהוצאת מעין | מעצב: אבי בוחבוט | עורך: רועי צ'יקי ארד | עריכת לשון: טל ארנון.

הצטרפו לאיוונט