אירועים מיוחדים במסגרת התערוכות המוצגות במוזיאון עין חרוד

במהלך סוף השבוע 11-12 ביוני, יתארח האמן גרגורי אבו במשכן לאמנות עין חרוד בתערוכתו "ידעתיך" ובחצרות הפסלים במפגש בלתי אמצעי עם הקהל

התערוכה מציגה לראשונה סדרת עבודות שיצר גרגורי אבו (נ' 1974, צרפת; מתגורר ועובד בתל־אביב) תחת השם ידעתיך. הסדרה כוללת סרטים המציגים סדרת פעולות שביצע אבו בחמש השנים האחרונות בקצות תבל — באיי לופוטן שבצפון נורווגיה, ביער יקושימה שבדרום יפן, בשמורת עין זיו שבגליל המערבי ובאתר הביזנטי שבטה שבנגב. אבו הוא אמן פרפורמנס ווידיאו רבגוני. התערוכה משלבת מיצב וסרטים המתעדים פרפורמנס – עם אביזרים פרי עיצובו (קערות קרמיקה רחבות-היקף, מתלה מעץ אורן יפני מצופה עלי זהב וגלימות פשתן) – שבהם האמן משמש כשחקן, כבמאי וכצלם. אבו מציע חוליה נוספת ומרעננת באמנות שעניינה מודעות לטבע ולקיימות, כמו גם לרב-תרבותיות של העידן הנוכחי.

אוצרים: בת-שבע גולדמן-אידה ויניב שפירא

להזמנת כרטיסים: הכרטיס כולל כניסה לכל תערוכות המוזיאון

שבת 12.6 בשעה 11:30 קונצרט של "חמישיית כלי-הנשיפה תל אביב" במוזיאון

במסגרת הסדרה "פניני מוסיקה" במשכן לאמנות עין חרוד אנו שבים להתרגש לצלילי מוסיקה חיה על הבמה. "צלילי קיץ במשכן" בביצוע חמישיית כלי-הנשיפה תל-אביב, בתכנית וירטואוזית ומגוונת מתקופות שונות מבאך ועד מתי כספי. עם יגאל קמינקא – אבוב, דני ארדמן – קלרינט, איתמר לשם – קרן, נדב כהן – בסון, הגר שחל – חלילנית אורחת.

חמישיית כלי הנשיפה תל אביב

כרטיס: 70 ש"ח. באתר המשכן ובטלפון 04-6486038 (שלוחה 4) כניסה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

  שבת 19.6 בשעה 12:00 | שיח גלריה בהשתתפות יאיר גרבוז ויניב שפירא בתערוכה 'מחוזות ביעותים' ליאון אנגלסברג

לאון אנגלסברג מחוזות ביעותים. צילום אלעד שריג

בחמישים שנות עבודתו, מאז תקופת לימודיו בוורשה ועד לימיו האחרונים בירושלים, צייר ליאון אנגלסברג, שוב ושוב, מראות וחזיונות הקשורים לאימי השואה. זהו ציור המעמיק אל מחוזות הזיכרון, הסיוט והתת-מודע, ברוח הסוריאליזם – משוחרר ממרות ההיגיון והמציאות, ומתעלם מכללי הקומפוזיציה והפרספקטיבה המקובלים. תהליך העיבוד הפוסט-טראומטי של זכרון השואה נמשך ביתר שאת עם עליית האמן לישראל. הציורים שיצר משנות השישים ואילך נעשו כמעשה טלאים של פיסות אירועים ושדות צבע מופשטים, הטווים בין הסיפור לבין הציור יחסים של איחוי ופרימה, חשיפה וגניזה.בכמה מציורי השואה המאוחרים שיבץ אנגלסברג מקטעי נוף של חומות ירושלים, הרים, או מטעי זיתים שנשקפו מחלונו – ביטוי לכמיהתו המתמדת ליופי, לנחמה ולמולדת חדשה. ואולם, המשאלה למצוא כאן מקום משלו, להכות שורש בנוף ובתרבות, נותרה הבטחה שלא נתמלאה. העולה החדש לא הצליח למחות את חותם עברו ואסונו, והיה לגולה בארצו.

להזמנת כרטיסיםהכרטיס כולל כניסה לכל תערוכות המוזיאון

עוד מוצגת במוזיאון, תערוכת יחיד של ישי חוסידמן, "כחול פרוסי" אוצר: קוואוטמוק מדינה

המשכן לאמנות עין חרוד מציג לראשונה בישראל את האמן ישי חוסידמן. תערוכתו המכוננת, העוסקת בייצוג השואה בציור העכשווי, הוצגה במוזיאונים הגדולים בעולם.

ישי חוסידמן, דכאו, 2010 -12 באדיבות האמן משכן לאמנות עין חרוד

העבודות בתערוכה מצוירות אך ורק בצבע כחול פרוסי – צבע כחול עמוק, אחד הפיגמנטים המלאכותיים הראשונים שהשתמשו בהם ציירים באירופה. מתברר שהרכבו הכימי של צבע זה קשור גם לציקלון־בֶּה, החומר להשמדת מזיקים ששימש את הנאצים לרצח המוני בתאי הגז שהקימו במחנות הריכוז וההשמדה. כתוצאה מכך, נותרו עד היום שאריות של הפיגמנט על קירותיהם של חלק מתאי הגז, תזכורות שקטות ומוחשיות לאירוע הבלתי־נתפס. הנוכחות השותקת והמיוסרת של העבודות, הנעות בין היפר־ריאליזם והפשטה,  מייצרת מרחק ונאמנות לפרטים בעת ובעונה אחת. זהו ציור מהפנט, שמטיל אותנו אל תוך נבכי הזיכרון וההיסטוריה.

סיורים מודרכים בתערוכות בימי שלישי ושישי בשעה 11:00

לרכישת כרטיסים לחצו כאן

*התערוכות הנ"ל מוצגות עד 15.7.2021

משכן לאמנות ע״ש חיים אתר, עין חרוד ׀ טל: 04-6486038 | museumeinharod.org.il

שעות פתיחה: א': סגור; ב'-ה': 9:00-16:00 ; שישי: 10:00-13:00 ; שבת 10:00-14:00

מחיר כניסה: מבוגר: 40 ש"ח | ותיק/חייל/נכה 20 ש"ח | כניסה חופשית לילדים