דן אלון | 'הכול כשורה אדוני הגנרל' | גלריה משונע

 

תערוכת יחיד של דן אלון

'הכול כשורה אדוני הגנרל'

גלריה משונע הרצל 112 ת"א

פתיחה: תאריך כניסה למאסר: חמישי 6/11 ב 20:00

תאריך יציאה ממאסר: 13/11 //// שיח ונעילה: 15/11

אוצרת: קרני ברזילי

סיורים: אדר גולדפרב

 

תערוכת היחיד של דן אלון 'הכול כשורה אדוני הגנרל' מציבה את נוכחותו של הדיקטטור הבדוי, האלטר-אגו הגברי של אלון במרכז. באמצעותו עוסק אלון בסוגיות של יחסי כוח, גבריות וכליאה. דמותו של הדיקטטור הגנרל, מגלמת בתוכה ריבוי זהויות וזיכרונות: יחסים סבוכים עם האב, מודל לגבריות מגוחכת המתבססת על מחוות ומראה חיצוני וכן, פוסט טראומה משירות צבאי בכלא קציעות. דמותו של הגנרל שואבת השראה ממפקדים תימהוניים וצבעוניים דוגמת מעומר קדאפי ואידי אמין. 

 

בתערוכה זו מוסיף אלון רובד פרפורמטיבי מתמשך לעבודותיו הקודמות. הוא נכנס לתקופת "מאסר" למשך שבוע ימים בחלל הגלריה, אשר תהפוך עם הזמן  לכלא בה הדיקטטור הוא גם הכולא וגם הכלוא. הוא יקיים פעולות בעלות סדר קבוע והן ממלאות אחר שגרת יום חזרתית וידועה מראש. מתווספים אליה שני אלמנטים נוספים, המתפקדים כ"פנאי" בלוח הזמנים של הכלוא: מוקצות לו שעתיים ביום לצייר דיוקן עצמי ושעתיים לכתוב יומן וידויים. בסוף התערוכה יוצגו העבודות לקהל. בתערוכה מזמין אלון את המבקרים להצצה אל עולמו הפנימי, אך אינו מתקשר עימם. הוא מציג עצמו לראווה, חושף את הציבור לפעולות  אינטימיות, מצחיקות ומביכות. בכך, הוא מצליח לשמר על יחסים מורכבים עם המבקר ולייצר תחושת מתח בין היצירה לצופה בחלל הגלריה. מצד אחד הוא חושף את עצמו בפני הצופה, אך מצד שני הוא מתעלם ממנו – ואינו מתחשב ברצונותיו או תחושותיו.

 

דן אלון נולד ב-1982, חי ועובד בת"א. בוגר המחלקה לתקשורת חזותית ב'שנקר' בהצטיינות ובוגר התכנית ללימודי המשך של 'המדרשה' – הפקולטה לאמנויות, מכללת בית ברל. עבודותיו הוצגו בגלריות ובמוזיאונים בישראל (בין היתר במוזיאון רמת גן, מוזיאון הנגב ומוזיאון חיפה לאמנות), במוזיאון הקומיקס בבאזל שוויץ ועוד. בנוסף, כעשור פועל אלון גם בסצנת הקומיקס הבין לאומית, והשתתף בפסטיבל אנימקס בתל אביב, פסטיבל פומטו בלוצרן שוויץ, אנגולם צרפת ופרסם סיפורים גם בניו יורק, ברלין ובוורשה. אלון מרצה במחלקה לתקשורת חזותית במכון הטכנולוגי בחולון ועובד על ספרו השישי במימון מפעל הפיס.danallon.com 

 

*במהלך התערוכה יתקיימו סיורים באמצעות מדריך שיספר על נפילתו של הדיקטטור:

 

7.11 שישי 13:00 // 8.11 שבת 13:00 // 9.11 ראשון 14:00 // 

10.11 שני 14:00 // 11.11 שלישי 19:00 // 12.11 רביעי 14:00 // 

 

*שיח גלריה: שבת 15.11 בשעה 12:30

 

לאיוונט: https://www.facebook.com/events/666607203453793/

 

התערוכה בסיוע המחלקה לאמנויות, אגף התרבות והאמנויות, עיריית תל-אביב – יפו וקרן יהושע רבינוביץ לאמנויות ת"א