זויה צ'רקסקי ביקרה בתערוכה של אלעד רוזן 'חתול בננה'

"חתול בננה"

8.1.15-7.2.15

אוצר: בועז ארד

גלריה המדרשה, הירקון 19 ת"א

שעות פתיחה: ימים ב-ה: 13:00 – 20:00, יום ו: 10:00 – 14:00, שבת: 11:00 – 14:00

מה אהבתי:

הציורים של אלעד רוזן הם ציורים דביליים במובן הטוב. אין בהם מסרים נסתרים, ציטוטים פוסטמודרנים ומה שהכי יפה בעיניי – אין בהם שום אג'נדה חברתית. 

האמירה של אלעד היא אמירה של צייר. יש בציורים האלה אמירה של צבע, משיכת מכחול וקומפוזיציה. אמירה של קו וכתם. ככה ציור צריך להיות. 

אלעד רוזן, חתול, אקריליק על בד, 160X170, 2014 ס"מ

אלעד רוזן, חתול, אקריליק על בד, 160X170, 2014 ס"מ

להיות צייר-צייר היום זאת עמדה רדיקלית כי אנשים מורגלים לראות ציור דרך טקסט שמסביר אותו, דרך מילים. אנשים לא סומכים על העיניים שלהם. 

הציורים של אלעד הם בשביל העיניים. הצבעים בהם הכי חזקים שיש, כסף, זהב, פלורסנט. אלעד מצליח לשמר בתוך הציור שלו את החופש של ציורי ילדים. חלקים יותר מוקפדים ועמלניים בציורים משתלבים עם משיכות מכחול אקספרסיביות, מופשטות, קליגרפיות.

אלעד רוזן, סוף, שמן על בד, 2014, 160X150 ס"מ

אלעד רוזן, סוף, שמן על בד, 2014, 160X150 ס"מ

באופן אישי יצא לי כמה פעמים לצייר לצד אלעד ואני כל פעם הייתי נדהמת מהחופש שבו הוא מתרגם את המציאות לדו מימד. הוא לוקח את מה שהוא צריך מהמציאות אבל אף פעם לא מתפתה להעתיק אותה.

חשוב לציין גם שכל התערוכה מאוד שמחה וחיובית.

העבודות החזקות בעיני הן הקוף, החתול והים עם היד. 

מה לא אהבתי

הערות של זויה על עבודותיו של אלעד רוזן

הערות של זויה על עבודותיו של אלעד רוזן

מי אני

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי

זויה צ'רקסקי (נ. 1976, קייב) היא אחת האמניות המוערכות והחשובות הפועלות כיום בישראל. לאורך השנים, יצירתה עסקה באופן ביקורתי בשאלות של זהות הפרט והחברה, באקטואליה ובהיסטוריה של הזהות והתרבות היהודית והישראלית ובשדה האמנות עצמו, ואף עוררה תדיר דיון תרבותי.

צ'רקסקי שעלתה לארץ ב-1991, סיימה את לימודיה במדרשה לאמנות בבית ברל והציגה תערוכות רבות בארץ ובעולם, ביניהן במוזיאון היהודי בברלין, במוזיאון היהודי בפרנקפורט, במוזיאון ישראל, במוזיאון תל אביב, במוזיאון חיפה ובמוזיאון הרצליה. כיום היא מתגוררת ויוצרת בתל אביב-יפו.

תוכלו להתרשם מציוריה החדשים של זויה עד סוף החודש (31.1) בגלריה רוזנפלד. 

"בשנים האחרונות אני מתעסקת בשאלה איך לצייר מהתבוננות, כיצד לתרגם את המציאות שאני רואה לשפה ציורית. העבודות שמוצגות בתערוכה מציגות את הדרך הנכונה ביותר עבורי כיום." 

זויה צרקסקי, ללא כותרת

זויה צרקסקי, ללא כותרת