חדש! גיליון 10 של כתב העת לשירה 'מעין' בצירוף ספרו של העורך רועי צ'יקי ארד- 'נושאת המטוסים'

מעט כתבי עת לשירה בישראל מגיעים לעשר שנות פעילות, וזו תמיד חגיגה גדולה כשזה קורה.

מסיבת גג, בשבת 16.5 בין השעות 18 ל- 21 במקום חדש- הגג של קסטיאל, ריב"ל 5 שבמתחם יד חרוצים 

נצפה בשקיעת החמה לצד משוררות, מוזיקה, ריקודים ואהבין.

בין המשתתפים: אהרון שבתאי, רייסקינדר, יעל בירנבאום, קובי ביטון, ואן נויין, מיכל דר, הילה זאנה, תהל פרוש, אופיר משרקי, סניור סנדביץ', רועי צ'יקי ארד,  המסך הלבן, יהושע סימון ועוד מוזיקאים ומשוררות רבים.

רועי צ'יקי ארד 'נושאת המטוסים'

רועי צ'יקי ארד 'נושאת המטוסים'

הגיליון, כתמיד מניח את אצבעות רגליו על ההווה הישראלי, עם עטיפת הדגל של ערן נווה, יצירה בשם 'זקפה' שאפשר לקשר לחוק הלאום, ושירים רבים שעוסקים במלחמה האחרונה בעזה.

יש בגיליון רגעים מיוחדים רבים: השיר הפותח, של המשוררת תהילה חכימי, הוא אופרה לקידום דיור לנשים החיות ברחוב, אחריו פואמה של נועם פרתום על קומונה ערבית-יהודית בזמן המלחמה, תרגומים פרועים של נזיר הזן איקיו (עברית: אבנר עמית), גרסה עברית לספר השירה שהתבסס על עדויות של משפט קלינטון ומוניקה לוינסקי (עברית: לאו גורביץ' ורע כהן). תרגום של יהודה שנהב לסיפור קצר של המשורר הפלסטיני מחמוד שוקיר, שעוסק בגימלאי צה"ל ישראלי, יפתח אשכנזי עם מדריך לכתיבת רבי מכר, חלק אמנות ומאמרים של יהושע סימון וערן הדס. בקרב היוצרים: קובי ביטון, דנה מרקוביץ', אסף עדן (רייסקינדר), איתי עזיזי (הצועק, בפרסום ראשון) אלפרד כהן, הרקדנית מיכל אגסי, מיטל נסים, אופיר משרקי, תמי אסולין הכותבת בתחביר שפת סימנים, הילה זאנה בשירה חשקנית חיפאית ועוד רבים.

 

כתב העת מעין היה מהראשונים שהחליט למכור רק בחנויות עצמאיות, בוטיקים, בתי קפה ולא בצמד הרשתות. מעין שומר על המחיר הראשוני, מחיר שכר מינימום לפני 10 שנים, ויחד עם "נושאת המטוסים" הוא אורך 200 עמודים ועולה 17 ש"ח. מעין הוא גם כתב העת היחיד ככל הנראה שמשלם לכותביו שכר סופרים.

 

תחתונים / תמי אסולין, הכותבת בתחביר שפת סימנים

 

אם

ידעת

לכתובאני

לך

יומיוםכליום

שיחות

אלוהיםשלי.

 

מקפלת

חיים שלך

בתוך

תחתונים

שלך.

 

כביש

אוטו

נוסעת

לעצמי

אופק לך.

 

 

אם

ידעת

קימוט

של סדין שלך

הוא

קימוט

ציור

זזת לילה.

 

נקודת חן

מקנאה

על

חזהשלך

–  

דנה מרקוביץ' \

 

אחרי שהלכת

החלפתי ציפיות.

לאיוונט