טליה הופמן "גויאבה" אוצרים: סלה-מנקה

מרכז לאמנות ומחקר מעמותה

5.10.18 –  23.11.18

בית הנסן, גדליה אלון 14 ירושלים

גויאבה היא פלטפורמה לפעולות אמנות שבוחנות את האפשרות לפתוח את המזרח התיכון לתנועה, ומתרגלות דמיון פוליטי דרך סרטים, פרפורמנס, פעולות השתתפותיות ומחקר אמנותי. החללים התת קרקעיים של מעמותה בבית הנסן הופכים למקום מבטחים בו מתקיימות עבודות שנעשו במסגרת הפלטפורמה, ומתרחשות פעולות בכל ימי הפתיחה של התערוכה. הקהל מוזמן להרגיש, לחשוב ולפעול מתוך מרתפי מעמותה את הנוף שאינו נראה לעין.

התערוכה היא ההזדמנות הראשונה בה מקובצות ומציגות העבודות של פלטפורמת גויאבה, שמאפשרות לצופים להשתתף, להאזין ולצפות בגוף העבודה שנעשתה עד כה, ובפעולות החדשות שנעשו במיוחד עבור התערוכה.

הפעולות וסידרת הסרטים של פלטפורמת גויאבה מייצרות השהייה- הרחבה של הזמן, וציפייה- דריכות לְאפשרות שתתממש. זו כניסה למצב פואטי בו ישנה חוויה אסתטית והזמנה לדמיין קיום גיאו-פוליטי-חברתי אחר בהווה.

פלטפורמת "גויאבה" פולשת, לפעמים בעדינות ולפעמים באופן חד, אל חמשת החושים כדי לאפשר רגע של סדק בקרב מי שמסכים להיכנס אל המרחב שבחללי מעמותה. רגע של זעזוע קל. אי-התאמה. סדק שבו משהו אחר יכול להופיע. להריח את האדמה בלי ההכרח לבעול אותה. לאפשר לזיכרון לתעתע בנו בהווה כדי להפריע להווה לרגע, לבלבל אותו, להסיט אותו מהכיוון שהוא נמשך אליו.

شامْ(ا) שָׁמָה צילום רני מונצז׳

בין העבודות בתערוכה:

בתערוכה יוקרנו שלושת הסרטים שבפלטפורמת גויאבה: "גויאבה جوافة" (2014), "شامْ(ا) שָׁמָה" (2016) והסרט החדש "קרב יום قرّب اليوم" (2018) המתרחש בצפון מזרח הגולן, בדקות המעטות של עלות השחר. הדמות הראשית הולכת מהלילה אל היום דרך מבנה נטוש רב קומות וחדרים. המבנה, ששימש בעבר את ראש מפקדת מחוז קונייטרה הסורית, עומד שבור ומשקיף על חורבות העיר קונייטרה. לאורך ההליכה שלה בבניין, הדמות מתמודדת עם מפגשים גופניים וקוליים עם דמויות ורגעים מתוך חייה.

כמו כן ישודרו תוכניות רדיו בשיתוף רדיו חלאס ותתקיים קבוצת לימוד סביב נושאים של זמן ומרחב.

טליה פועלת דרך חושים נוספים, כמו טעם וריח, שחודרים לגוף המבקר-ת בתערוכה. ״عطر עטרה״

(2017) הוא אוסף ריחות שנוצר בשיתוף עם גלריה לאמנות בית הגפן בחיפה. הקטגוריה הראשונה שנאספה עסקה בגידולים מקומיים. בתערוכה הנוכחית יאספו ריחות של אדמה עליה נעשו פעולות האמנות השונות של הפלטפורמה. כמו כן, המבקרים יוכלו לאכול ולשתות התססות מפירות וירקות שיגודלו בחלל. ההתססות מתחילות את פעולת העיכול בחלל התערוכה וממשיכות להתעכל בגוף הניזון מהם.

thaliahoffman.com

www.mamuta.org

שעות פתיחה: שני 12-16 | שלישי ורביעי 14-18 | שישי 10-14

*טליה הופמן תהיה נוכחת בתערוכה ברוב הימים. בתחילת כל שבוע יפורסם לו״ז אירועים בפייסבוק של מעמותה.

*לחצו כאן לפרטים נוספים דימויים, CV של טליה הופמן וטקסט אוצרותי