• POINT OF VIEW FESTIVAL 25.10

נקודת מבט 25.10 הפסטיבל הראשון לכבוד יום האמנ/ית הבין-לאומי

פסטיבל נקודת מבט

25.10.2024

!SAVE THE DATE

הפסטיבל הראשון לכבוד יום האמנ/ית הבין-לאומי

השקת המיזם "נקודת מבט: כתבי אמניות ואמנים"

הקרנות בכורה של סרטי אמנות, מפגשים עם אמניות.ים, ועוד.

שישי 25.10 בשעה 11:00 במרכז תרבות מנדל, התקומה 1, יפו-תל אביב

שמחות ומתכבדות לעדכן אתכןם על המיזם החדש נקודת מבט: כתבי אמניות ואמנים – מיזם עצמאי המתמקד בהתבטאויות מילוליות-טקסטואליות של אמניות ואמנים חזותיים בישראל לאורך השנים. המיזם נוסד ב-2022 על ידי קרן פלומס לאמנות ו-עמותת מרסל לקידום אמנות ותרבות במטרה לחזק את קולןם של האמניות והאמנים בשדה האמנות ובשיח הציבורי.

"אמניות ואמנים, כיתבו כמו שאתם מציירים"

(פרופ' אסד עזי, מתוך סדנת נקודת מבט לכתיבה חופשית, ספטמבר 2024) 

ב-25 באוקטובר 2024 – יום האמנ.ית הבין־לאומי, יתקיים אירוע חשיפה של המיזם, במהדורה הראשונה של פסטיבל נקודת מבט.

בתכנית הפסטיבל: הקרנת בכורה של הסרט ליליאן קלאפיש (2024) בהפקת ארכיון העתיד (נועה קרוון-כהן וסמדר תימור) ובסיוע של נקודת מבט. בסרט מבוסס-הראיון סוקרת הציירת הבכירה (ילידת צרפת, 1933) את מהלך קורות חייה המקצועיים והאישיים ברטרוספקט. עוד בתכנית, במה פתוחה: הזדמנות להתוודע לפאן נוסף ביצירה של אמניות ואמנים חזותיים, ללא תיווך, במפגש חי איתןם. אמניות ואמנים יחשפו טקסטים משלהןם, בהשתתפות: דניאל אוקסנברג, נגה אור ים, נטלי אילון, רותם בידס, נעה גינזבורג, אריאל גיל גרינוולד, אמירה זיאן, אוהד חדד, ניתאי חלופ, דלה טרביה, תמר לצמן, יארא מחאג'נה, פרופ' אסד עזי, גליה פבליצ'נקו, נועה צדקה. חלק מהטקסטים נכתבו במהלך חודש ספטמבר 2024 במסגרת הסדנה הראשונה של המיזם סדנת נקודת מבט לכתיבה חופשית בשיתוף עם איגוד האמנים הפלסטים בישראל, בהובלת האוצרת רולא ח'ורי.

על מיזם נקודת מבט:

במרכז המיזם מופעל מאגר מקוון של כתבי אמניות ואמנים המתעדכן ומתרחב באופן שוטף. המאגר כולל רשימות, מאמרי דעה, ראיונות, מניפסטים ועוד, פרי עטןם של אמניות ואמנים מהעבר ומהווה.

בשנת הפעילות הראשונה על המאגר נערך שיתוף פעולה מיוחד עם המדרשה – הפקולטה לאמנויות במכללה האקדמית בית ברל, במסגרתו הוזנו למאגר כל כתבי האמניות והאמנים שפורסמו בכתב העת המודפס "המדרשה" שהופק בין השנים 2015-1998 ונערכו אסופות מיוחדות של טקסטים מאת פרופ' אסד עזי, שי-לי הורודי, קבוצת לוויתן וגלריה אחד העם 90, שפעלה בתל אביב בשנים 1986-1982 והיתה בין הגלריות השיתופיות הראשונות שפעלו בארץ.

בנוסף, המאגר כולל כתבים שלא נכתבו במקור בשפה העברית ותורגמו במסגרת המיזם לראשונה, וכן ראיונות ושיחות עם אמנים שהיו קיימים עד היום כשמע או בוידאו והם תומללו לטובת הקריאה בהם. לצד אלה מצויים במאגר טקסטים חדשים שנכתבו על ידי אמניות ואמנים בעת האחרונה. 

המאגר זמין לשימוש חופשי ברשת החל ביולי 2024. מוזמנות ומוזמנים לבקר ב"כיכר העיר" הדיגיטלית של נקודת מבט שם תוכלו לצלול למקבצי הכתבים שריכזנו עבורכןם ולהיחשף לנקודות מבט חדשות ומרתקות על אמנות ועל החיים.  

https://www.marcel-art-projects.org/pov-home

למידע נוסף, על אירועים וסדנאות הרשמו באתר לעדכונים, ועיקבו אחרי נקודת מבט ברשתות החברתיות.