ענת בצר "הִיא אֲגֻדַּת הַפְּרָחִים הַחַיִים!" 7.10 – 5.12 בגלריה נגא

ענת בצר Anat betzer

"הִיא אֲגֻדַּת הַפְּרָחִים הַחַיִים!"

7.10 – 5.12

פתיחה: חמישי 7.10 בשעה 20:00 גלריה נגא, אחד העם 60 ת"א

גלריה נגא שמחה להציג תערוכה ראשונה של ענת בצר בגלריה ולהשיק את ספר האמנית החדש "בגידת הרומנטיקה". הספר זכה בתמיכת מפעל הפיס והוא מכיל עשרות ציורים מחמש עשרה השנים האחרונות וכן טקסטים של מיכל נאמן, גלעד מלצר, מירב רוט, נטע גורביץ', רות קלדרון ורון דהן.

בתערוכתה החדשה ממשיכה ענת בצר את עיסוקה המעמיק בציור על מופעיו הריאליסטיים, ובמרכזה ראשי נשים מצוירות מאחור – דימוי ארוטי עדין שהופך למעין בור שחור, הצף מנותק מהגוף ברקיע בהיר.

בעלי חיים וצמחים, ממסגרים וממוסגרים, מרחפים להם בעולם ריק אך מקושט, קטוע, מבעית ומלא הומור.

הדימויים מצוירים בחדות לפרטי-פרטים, גזורים-חתוכים ומוטלים במרכז הבד כמערבולת קודחת בלב מדבר הלא-כלום, פצע (חור) או צלקת (גבעה) שנותרה כסימן למה שהיה או כרמז פתייני לפָּנים נסתרות. בציורים אחרים הדימוי נופל אל קרקעית הבד ואף מעֵבר לו, נחתך בדיוק בקו העין המצוירת ומשאיר את "מרכז העניינים" כנעדר נוכח.

ספרה של ענת בצר, בגידת הרומנטיקה

בתערוכה "הִיא אֲגֻדַּת הַפְּרָחִים הַחַיִים!" בצר מישירה מבט אל המציאות הכאוטית – פוליטית, חברתית ואקולוגית – ומתמודדת עם שאלת הייצוג באופן מורכב ויוצא דופן. היא שואלת שאלות על מרכז ושוליים, קדימה ואחורה, מבט אל ומבט חוזר, ומזמינה את הצופים להביט בעצמם-בבואתם, על העולם ועל האשה.

שנת הקורונה, ששלחה רבים מאתנו אל אזורי החרדה, חוסר האונים ואובדן המובן, נוכחת בסדרת ציורים חדשה זו. גודל הציורים הקטן, המינימליזם היחסי, הצניעות, השקט ותחושת הבדידות (שלא לומר הבידוד), ועִמם השאיפה התמידית של ענת בצר למצוא וליצור יופי, להיאחז בדימוי הרעוע, המוּכּר והשחוק, להתבונן בו מחדש ולאשרר את כוחו, מניבים אמירה חזקה על רגע של קיום קיצוני, אמירה שיש בה ייאוש ודאגה עמוקה לצד תשוקה וחיוּת גדולה.

ענת בצר, צילום לילך רז

 

 

ענת בצר היא אמנית העוסקת בציור, רישום, פיסול ואמנות המיצב. לאחר סיום לימודיה בבית הספר לאמנות "המדרשה" (1989) נסעה ללונדון, שם חיה ועבדה כארבע שנים. עם חזרתה לישראל הפכה לחברת סגל במדרשה (1996–2009) והצטרפה לנבחרת אמני גלריה ג'ולי מ. בתל אביב ובטורונטו עד סגירתה של הגלריה בשנת 2016. לאורך השנים השתתפה בעשרות תערוכות, בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם. בשנת 2021 הצטרפה לגלריה ״נגא״ בתל אביב בה תיפתח תערוכתה "הִיא אֲגֻדַּת הַפְּרָחִים הַחַיִים!". ספר האמנית החדש שלה "בגידת הרומנטיקה" מאגד עשרות עבודות וששה מאמרים נרחבים על עבודתה, זכה בתמיכת מפעל הפיס.בצר זכתה במספר פרסים ביניהם – פרס לאמן צעיר של משרד החינוך הישראלי (1994), ופרס שר התרבות והספורט הישראלי, על תרומה לאמנות ולתרבות הישראלית (2008).

גלריה נגא לאמנות עכשווית רח' אחד העם 60, תל אביב

רביעי, חמישי 12:00-18:00 | שישי, שבת 11:00-14:00