פריוויו תערוכות #30.7 מאת יונתן ה. משעל

בתערוכה חדשה שתיפתח במרכז לאמנות עכשווית, יציגו רותי סלע ומעין אמיר עבודה בשם "מצור על דימויים", מתוך פרוייקט Exterritory. אחרוג ממנהגי ואשתמש בטקסט שנכתב על התערוכה כמעט במלואו, כי כמו כל דבר בפרוייקט של סלע ואמיר, הוא נכתב אחרי הרבה מאד מחשבה על המילים שעושים בהם שימוש, כמו על כל המהלכים והאובייקטים המוצגים. במהלך התערוכה יתקיימו אירועים של שיחה על הפרוייקט, סיור בתערוכה עם חן תמיר -האוצרת של המרכז לאמנות עכשווית, ועוד אירועים שיתנו הזדמנות לראות את הפרוייקט המורכב הזה מזוויות שונות תוך שיחה עם היוצרות שלו:

 http://cca.org.il/he/image-blockade-exterritory-maayan-amir-ruti-sela/

– 

"הפרוייקט מתמקד בצומת שבין החזותי, הפוליטי והמשפטי. העבודות חוקרות את הַקשרים בין תפישה חושית, סרבנות, צנזורה וטכנולוגיות מתקדמות ואת זיקותיהן לניסיונות לשלוט על דימויים.

העבודות מעלות שאלות רבות כגון: כיצד הסתרת מידע משפיעה על החושים של אלו המחויבים לשמור על חשאיות לאורך זמן? מה הם גבולות השקיפות ככל שדברים אמורים באקטיביזם ובתיעוד? מה המשמעויות של מצב שבו דימויים העלולים להפליל את יוצריהם זוכים להגנה משפטית, ומחוזקים מחוץ לניראות ציבורית כאשר האפשרות להשתמש בהם כראייה, נשללת.

Ruti-Sela-Maayan-Amir-Staying-Human2011Video

רותי סלע ומעין אמיר "הכנות לתסריטים" 2015

כותרת התערוכה, "מצור על דימויים", הושאלה מעבודה שנוצרה במסגרת הפרויקט ושהקרנת הבכורה שלה היתה לא מכבר בטריאנלה של ה-”New Museum” בניו יורק. העבודה מתמקדת בניסוי נוירולוגי שנעשה בשיתוף עם מדעניות ממכון ויצמן ובוחנת את ההשפעה על המוח של אנשים הנחשפים לחומרים מסווגים. עבודה זו תוקרן במרכז לאמנות עכשווית לצד יצירות חדשות ומחקר של אקסטריטוריה.

אמיר וסלע עובדות על פרויקט האמנות המתמשך אקסטריטוריה החל משנת 2009. הפרויקט מוקדש לבחינה תיאורטית, מעשית ובין-תחומית של "אֶקסטריטוריאליוּת", היינו של ההדרה או השחרור מחוקי המערכת המשפטית של מקום ייעודי. הפרויקט חוקר את רעיון האקסטריטוריאליות ככלי ליצירת ביקורת של מבני כוח ולדימיוּן מחדש של אפשרויות מעשיות, מושגיות ופואטיות

 

העבודות ב"מצור על דימויים" עוסקות בניסיון לחשוב על אקסטריטוריאליות גם מעבר למושגים גיאוגרפיים ומשפטיים. כך הן בודקות כיצד אפשר להרחיב את השימוש במושג למשטר מידע, ייצוג ופרקטיקות העשויות לייצר "דימויים אקסטריטוריאליים". העבודות המוצגות במרכז לאמנות עכשווית מציעות מבט מרתק על ניסיונות לייצר גבולות לדימויים ועל ההשלכות האפשריות שעשויות להיות לכך על עיצוב השקפות עולם בימינו."

 

לאיוונט: https://www.facebook.com/events/675540105912916/