פריוויו #1.1.2015 מאת יונתן ה. משעל

עולם האמנות סיים את שנת 2014 בסערה, עם השערורייה שקרתה בעקבות התערוכה של ליאב  מזרחי – 'כוחה של מילה' במכללת ספיר. מי זוכר שיש בחירות, או שכל המערכת הפוליטית מתגלה כמושחתת, כשיש חמסה שכתוב עליה משהו נגד העם היהודי?

גל וולינץ

גל וולינץ

עכשיו כשכל תערוכה היא בעלת פוטנציאל הרסני כל כך לשלמות החברה הישראלית, אני מרגיש שנהיה פה הרבה יותר מעניין. פריוויו  השבוע יקח על עצמו את המשימה העדינה והמורכבת לסיקור תערוכות בטרם נפתחו, עם לקיחת אחריות מלאה על התוצאות.

מחמוד קייס – תערוכת יחיד במוזיאון תל אביב – ערבסק #3
פגשתי את מחמוד אתמול בהתרגשות גדולה לקראת התערוכה בתל אביב. קייס, שכבר הציג במוזיאון חיפה והרצליה ובתערוכות בעולם, לא מתרגש רק ממעמד הפתיחה במוזיאון תל אביב – הוא עובד חודשים על התערוכה הזאת, וחשוב לו שתעמוד בדיוק כמו שהוא רוצה. השימוש שלו בעץ עדין מצריך דיוק ומאמץ להשגת הצורות הגיאומטריות התלת מימיות שהוא בונה. “חשוב לי לעבוד עם החומר, ומתוכו כבר יוצאים המשמעויות הטעונות שלו, ההסטוריה של החומר והרפרנסים, זה דבר מאד בסיסי בעבודה שלי ותמיד היה" הוא אומר. העבודה מרשימה בתוך החלל, המחשבה ומעקב אחרי אופן הטיפול בצורות המסורתיות מרשימה אפילו יותר. העבודה מטפלת באופן חכם בתפר שבין הערבסק כדימוי איסלמי מסורתי לבין שאלות פיסוליות עכשוויות של אופן ההצגבה בחלל, גודל וחומריות.

מחמוד קייס, קרדיט לאלעד שריג

מחמוד קייס, קרדיט לאלעד שריג

אורלי סבר –'נשימות' בגלריה קו 16
סבר מגיעה לקצה המזרחי של תל אביב, להציג מיכלי עץ שבנתה עבור החלל של הגלריה בנווה אליעזר. גלריה קו 16 היא חלל האמנות השכונתי היחיד בתל אביב, היא מיוחדת, ועבודת האוצרות שרווית הררי עושה מצויינת. ככזאת, סבר החליטה גם לשלב בתערוכה שלה את קבוצת המחול המקומית, שמתאמנת במרכז הקהילתי בו נמצאת גם הגלריה. הם יפעלו בחלל התערוכה, ולאורך תקופת התצוגה הממצאים של המחקר התנועתי של הקבוצה יצטבר ויופיע כחלק מהתערוכה. סבר אומרת שחלק ממקורות ההשראה שלה לעבודה הנוכחית היו בסיבובים שעשתה בשכונה. שילוב של קבוצת המחול היא צעד נוסף בנסיון ארוך השנים להיות חלק ממרקם החיים בשכונה ולא רק גלריה שמכוונת לתיירים מבחוץ .

אורלי סבר

אורלי סבר

התערוכה האחרונה לסיקור השבוע שייכת לנועה גלזר, בגלריה טמפו רובאטו.
אם עוד לא התגלה לכם החוט המחבר בין התערוכת השבוע, הנה התשובה – הן כולן תערוכות פיסול. בהתחשב בכמות הפיסול המוצג, מדובר על מקבץ מעט יוצא דופן. גלזר מגיעה לישראל מורג'יניה בארה"ב לתערוכת היחיד הראשונה שלה, בגלריה היפואית הנפלאה. העבודה עם חומרים של טקסטיל ועץ, ממשיכים מחקר חומרי שלה אחרי שעבדה בעבר עם יציקות ובנייה של חומר ים יציבים יותר. משהו בשבריריות של האובייקטים והאופן שבו הם מונחים בתוך הקוביה הלבנה המושלמת של הגלריה, מעמיד תערוכה חשופה ואינטימית, קטנה צנועה ויפה, שתוכל להתחיל לכם את השנה הזאת  באווירה נטולת ציניות ואלימות אלא מלאה ביופי וחמלה.-

נועה גלזר

נועה גלזר

שנת 2015 נהדרת ונתראה בערב!