תערוכת יחיד ליעל בלבן בגלריה שי אריה

"פרמננט"

פתיחה: יום חמישי, 21.05.2010 בשעה 20:00

 

תערוכת היחיד החדשה של יעל בלבן מהווה המשך ישיר לתהליך העבודה המורכב והייחודי של האמנית. בטקסט התערוכה שכתבה מיכל נאמן, מתוארת יצירתה של בלבן ככלל כעיסוק אינטנסיבי "ביחסים שבין הדו מימד ואופני היפוכו לכלל תלת מימד" כשבתערוכה הנוכחית בונה האמנית "בעבודות רישום קפדניות מסכים "מתולתלים" בקני מידה משתנים, מהזעיר עד הגיגאנטי, ענקי".

 

יעל בלבן היא בוגרת המסלול לתואר שני בבצלאל, שם זכתה בפרסי ההצטיינות ועידוד היצירה לשנת 2007, בוגרת המדרשה לאמנות ובעלת תואר ראשון במתמטיקה ובמחשבים. בנוסף זכתה בציון לשבח ל"אמן בדרך" במסגרת פרס משפחת אברהמי, בית קנר. בין  התערוכות בהן השתתפה: "אמנות הארץ" באצירתה של רותי דירקטור, "קיר רויאל" באצירתו של דורון רבינא, "ששה _לסף" באצירתה של אורלי הופמן ו"מנוע" באצירתו של חיים דעואל לוסקי.

 

האופן שבו משלבת בלבן את סיפורה ואת סיפור משפחתה ביצירתה, שרבים מבניה נפלו קורבן לעלילות דם ברוסיה הקומוניסטית, מוליד גוף יצירות עשיר ומעניין שהולך ונרקם לאורך הקריירה האמנותית של האמנית.

בלבן החלה לפרוץ לתודעה בעולם האמנות במקביל לבתה חיה רוקין שסיימה לאחרונה לימודים בבצלאל. רוקין היא אחת משבעת ילדיה של בלבן, שישה מתוכם נולדו מנישואיה הראשונים לחוזר בתשובה. לאחר שעזבה את הדת התרכזה בלבן באמנות ומאז זכתה בתמיכה ובעידוד רב, זאת בזכות רגישותה ורמת יצרנותה האינטנסיבית.

 

גלריה שי אריה | שלמה המלך 61 ת"א