★ השקת חזית חדשה לבית האמנים בתל-אביב ★ 'מעברים' יצירתה החדשה של האמנית רתם רשף

 

'מעברים'

27.4 – 24.11

רתם רשף

השקת חזית חדשה לבית האמנים בת"א: 

שישי 27.4 בשעה 12:00 רחוב אחריזי 9

התערוכה תוצג 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. הקהל מוזמן.

עבודת הקיר 'מעברים' מציגה ״חזית חדשה״ על קירו הדרומי של בית האמנים בתל אביב, ובה עשרים חלונות החושפים ציורי מונוכרום מופשטים ועזים. ציורים אלו, המגלמים מעברים טונאליים בין סקאלת הצבעים החמים לזו של הקרים, מבקשים להצביע על מדרג של אטמוספירות במעברי העונות, באמצעות הגוונים, הטמפרטורות והמאפיינים הרגשיים המושפעים ממחזורי השעות והימים המתקצרים והמתארכים לאורך השנה. יש בהצגת 'מעברים' על קיר בית האמנים סוג של סגירת מעגל ומחווה לערכי הציור המופשט של יוסף זריצקי, אשר על שמו קרוי המבנה, ולערכים הפנים-אמנותיים האוניברסליים של ״אופקים חדשים״ בכלל.

המעברים "פורצים״ את מעטפת הקיר החיצוני הסגור של המבנה, בעודם מלווים בריתמוס את הולכי הרגל הצועדים לאורכו של רחוב אלחריזי והבאים לפתחו של בית האמנים. הצבה זו יוצרת התערבות זמנית ברמה החזותית-אדריכלית ברחוב, ומציעה לבניין פסאדה עדכנית יותר, ״משופצת״ בסגנון באוהאוס, המתייחסת לעיר הלבנה, כפי שהוכרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ונתחמה מצפון ברחוב ארלוזורוב הסמוך.

​רתם רשף, פרט מתוך "מעברים", 6×17.5 מטר, 2018

בעוד חלונות של ממש מאפשרים הצצה, חד כיוונית או דו כיוונית, פנימה והחוצה, החלונות  בעבודת הקיר אינם מתפקדים כ"חלון אל המציאות" או כצינור להעברת מידע על הקורה בתוך המבנה. במקום חשיפה או אשליה של שקיפות הם נדמים אטומים, ומדגישים את המתח בין המרחב הציבורי למתחם האמנותי. 'מעברים' מתפקד כהזמנה רב שכבתית, מצביע על הצורך בחשיפת התוך ומזמין את העוברים ושבים להביט אל קירו החיצוני של בית האמנים ולראות אמנות, אך גם להביט פנימה, אל תוך בית האמנים, אל הציור וגם אל תוך עצמם.

רתם רשף ציירת החיה ויוצרת בתל אביב ובניו יורק. עוסקת בציור מופשט מבוסס פעולה ומשך, ובהצבת מיצבים ציוריים תלויי מקום. בוגרת המדרשה לאמנות, המכללה האקדמית בית ברל (1988). זוכת מלגת קרן תרבות אמריקה ישראל "לאמן צעיר מבטיח" (1987). בוגרת תואר שני, אקדמיית רינוורדט למוזיאולוגיה באמסטרדם (2004). בשנת 2015 שהתה ברזידנסי ב- School of Visual Arts בניו יורק. כמו כן, השתתפה בתערוכה קבוצתית במסגרת הלוויינית של הביאנלה בונציה, תחת הכותרת "מחווה לאסכולת אתונה של רפאל". זכתה בציון לשבח ב– LICC London International Creative Competition לשנת 2014. 

בשנת 2016 הציגה את המיצב "שליטה | שחרור" בגלריה מקום לאמנות בקרית המלאכה. מאז הציגה מספר מיצבים ציוריים גדולי מימדים המתייחסים לחללים ספציפיים, תוך הסבת ההתבוננות הציורית של המבקרים מסבילה ופרונטלית, לפעילה ומתמשכת והוצאת הציור מהקשרו הדו-מימדי אל החלל התלת-מימדי.

רותם רשף, Time Traveler 2017 ניו יורק. צילום לאריק סוונסון

ב- 2017 הציגה רשף שלוש תערוכות יחיד – "משהו כחול" בצ׳לסי, ניו יורק ושתי גרסאות של הפרויקט "נוסעת בזמן” בגלריה לאמנות באוניברסיטת לה ורן ובגלריה לאמנות באוניברסיטה הלותרנית בתאוזנד אוקס בקליפורניה. בין התערוכות הקבוצתיות הבולטות בהן השתתפה לאחרונה – In My Garden יחד עם ג׳וליאן שנאבל, לינדה בנגליס ומרי האלימן בווילג׳ בניו יורק. סדרת התערוכות "70.70.70" אשר מוצגת בימים אלה בסנטה ברברה, קליפורניה, ומציינת את יום העצמאות השבעים של מדינת ישראל. בקבוצתית ״חתירה למגע״ בגלריה P8 בת"א ובתערוכה קבוצתית של עבודות על נייר אשר נדדה מניו יורק לגלזגו בסקוטלנד, ולדבלין באירלנד.

יצירותיה של רשף מצויות באוספים פרטיים בארצות הברית, אוסטרליה, אירופה וישראל.

rotemreshef.com

הצטרפו לאיוונט