★ סטס קורולוב 'קלווריה' ★

פתיחה: חמישי 22.06 בשעה 20:00 

גלריה פספורט: בית 'ירין שחף', בית הלל 10, קומה 3 ת"א

'קלווריה' הינה מושג הלקוח מעולם האנטומיה. 'קלווריה' מתארת את החלל שנמצא בין עצמות הגולגולת, החלל בו נמצא המוח. בנוסף, 'קלווריה' היא מילה נרדפת להר הגולגולת, המקום אשר בו ניצלב ישו. המקום המיתולוגי בו התרחשה הדרמה הגדולה שעיצבה באופן זה או אחר את סדר היום למשך אלפיים השנים הבאות בתרבות מערב.

בתערוכה הנוכחית מציג סטס קורולוב גוף עבודות המורכב מציורי שמן והדפסים. טריפטיך של סצנת ההורדה מהצלב לצד טריפטיך של אסטרואידים, ספק אבנים שצפות בחלל שחור, ציורי הרים, דיוקנאות ואובייקטים שונים.

לרבות המצאות חזותיות וצורניות מתעסק קורולוב באופני נראות, שאלות על הזיכרון ההיסטורי. קיים ניסיון לייצר חלל המבקש לשחזר במידת האפשר רבדים רגשיים ותוכניים של ימיו האחרונים של ישו. כיוצר, ומתוך שותפות בתהליך הפענוח של היצירה הוא מנסה בדרכו המורכבת לקרוא לצופים לעצור רגע בזמן ולהרהר על הסוגיה הסבוכה כחוויה יוצרת אשליה.

​​-

סטס קורולוב הוא אמן רב תחומי המתמחה בציור, הדפס, וידאו וצילום. נולד בקירגיזסטן ב-1982 והיגר לישראל עם הוריו בשנת 1990. בוגר המחלקה לצילום, ויצ"ו חיפה. ב 2015 זכה בפרס של קרן פולוק- קראסנר (ניו יורק), פרס בין-לאומי יוקרתי המוענק מידי שנה לכמה אמנים בלבד מכל העולם. ב-2008 זכה בפרס קרן אמריקה וב-2007 בפרס שפילמן לצילום.

הציג בתערוכות קבוצתיות רבות, במוזיאונים וגלריות מובילות בארץ ובחול. ביניהם, גלריה רוזנפלד, מוזיאון תל חי לצילום, מוזיאון חיפה, מוזיאון ת״א, עבודות הוידיאו שלו הוצגו בפסטיבלים ברחבי העולם: לונדון, פינלנד, קולומביה, מקסיקו ועוד.

'קלווריה' זוהי תערוכת היחיד השלישית שלו לאחר התערוכה ״שר הבשר״ באוצרותה של הילה כהן שניידרמן ו"Israelians" בבית האמנים בירושלים באוצרותו של ראובן קופרמן.

 

www.stask.com

** הצטרפו לאיוונט

 

'קלווריה' תוצג עד 27.07  בגלריה פספורט, בית 'ירין שחף', בית הלל 10, קומה 3, ת"א.

שעות פעילות הגלריה: א' – ה' 9:30 – 19:30, שישי 9:30 – 13:00