עירית יציב "הארכיון הצבעוני"

 

עירית יציב Irit Yatziv ‏

"הארכיון הצבעוני" Zany Archive

5.12- 4.1

אוצרת: שרי פארן Curator: Sari Paran

ליווי אוצרותי: מרב שין בן-אלון Merav Shinn Ben-Alon

פתיחה: חמישי 5.12 בשעה 20:00 גלריה פריסקופ

"הארכיון הצבעוני" הינה תערוכת היחיד השלישית של עירית יציב. בתערוכה הנוכחית האמנית מעתיקה לחלל גלריה פריסקופ את ארון הבגדים הפרטי שלה, על כל תכולתו. מזה שנים, יציב מתכננת את לבושה הצבעוני מדי יום, לפי עקרונות צבע וצורה שניסחה לעצמה. כך היא יוצאת לרחוב, ולבקשתה, מצולמת על-ידי זרים במרחבים ציבוריים.

הארון של יציב הוא ארכיון, יומן חיים, שבמשך שנים נאספו אליו בגדים. הוא מכיל שכבות של זמן ואירועים, שמהם היא מרכיבה בכל בוקר את הציור-סיפור היומי שלה.

עבורה, הארון הוא פלטה צבעונית שהגישה אליו היא בדומה לכניסה לסטודיו שיש בו חומרים, צבעים, תבניות ואלמנטים ויזואליים שבאמצעותם נבנית היצירה.

במהלך התערוכה תגיע יציב מדי יום אל הארון שבגלריה, תלבש את המערכת היומית ותבקש מהמבקרים בתערוכה לצלם אותה. צילומים אלה יודפסו ויוצבו בחלל התערוכה כשהם מתווספים זה לזה ויוצרים יומן-תערוכה.

בנוסף, תוצג בתערוכה אנימציית סטופ מושן חדשה בשם  HOME no LESS, פרפורמנס שבו האמנית מציגה את תכולת הארון כשהיא נערמת על גופה.

יציב, שהתחנכה בחינוך הקיבוצי, וגדלה על ההכרח להיות כמו כולם מבלי להתבלט, רואה בכל אותן פעולות – בחירת הבגדים, ההתלבשות, הצבת הדימויים המודפסים, עשייה יומנית מתמשכת, שמשמעותה קריאת תיגר על הניסיון של האתוס הציוני לבסס זהות חדשה באמצעות האחדה של הסממנים החיצוניים: קוד לבוש פונקציונלי וצנוע.

'הארכיון הצבעוני' המרפרר בשמו ל'ארכיון הציוני' שואף להציג את פעולת הפיצוי שמקורה בנחיצות להציב את האינדיבידואל במרכז במטרה לתת מקום לסממנים של היחיד שדוכאו.

כמו שאת, ציור אקריליק, 37X37 סמ, 2016

עירית יציב חיה ויוצרת בת"א. בוגרת שנקר במגמת עיצוב טקסטיל (1977), עבדה במשך שנים כמעצבת טקסטיל ומנהלת בתחום העיצוב, למדה אמנות ב- Corcoran School of Art Washington D.C. USA. השתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובחו"ל, הציגה תערוכות יחיד בגלריה המשרד בתל-אביב ובבית האמנים.

 

גלריה פריסקופ לעיצוב עכשווי וניאו קראפט בן יהודה 176, תל אביב

שעות פתיחה: שני-חמישי 17:00-20:00, שישי-שבת 11:00-13:00