החוטם – מגזין לשירה, ספרות ואמנות

האתר החדש של מגזין החוטם הוא חגיגה כפולה: זוהי השקה של הגיליון העשירי בנושא "נשים", ושל המגזין בשפה האנגלית. 

החוטם הוא מגזין מקוון לשירה ספרות ואמנות, אשר הוקם ב-2008 על ידי אביטל גלוברמן. מאז הקמתו הוא מהווה קול ייחודי בנוף השירה, הספרות והאמנות בישראל. אחת הסיבות לכך היא החיבור הייחודי בין מדיות אמנות שונות, ובכל גיליון מתפרסמים שירים, סיפורים, יצירות אמנות חזותיות, עבודות וידאו, סאונד ומסות. חוט השני המקשר בין הגיליונות הוא הניחוח הפואטי אשר משמיע קולות מגוונים וייחודים בתרבות הישראלית. המגזין רואה שליחות לקדם יצירה של אמנים וכותבים צעירים ופרסם לאורך השנים יצירות ביכורים של כותבות וכותבים רבים. המגזין יוצא לאור מדי שלושה חודשים סביב נושא והעבודות מתכתבות איתו, חוקרות אותו ומעלות אודותיו שאלות.

כתב העת המחודש יופיע מעתה באנגלית לצד העברית ומציע חווית גלישה מעמיקה ומעודכנת. האתר מקושר לרשתות החברתיות, מאפשר שיחה אונליין בין הגולשים והיוצרים, ומהווה מצע לשיתופי פעולה בין יוצרים ישראלים ובין לאומיים. המגזין באנגלית, HOTEM, מציע תרגומים של היצירות, במטרה להביאם לידי קוראים בעולם, אשר יחשפו ליצירה ישראלית מקורית. מטרתו של המגזין להווה שגרירות ליצירות ישראליות בעולם ולפרסם את היצירה הישראלית בשפות נוספות ולקהלים חדשים. בקרוב יעלה המגזין בשפה ספרדית בעריכת אוחניה ריקו, סופרת עטורת פרסים מספרד ובהמשך בשפה הערבית.

– 

גיליון 10 "נשים" | בעריכת: אביטל גלוברמן |  משתתפים: מורן קליגר, אוחניה ריקו, רוני סומק, ענת לוין, מוטי כהן, טל קציר, גלית דהן קרליבך, לי עברון ועקנין, שרה כוי, רווה שגיא, זוהר טשרשוק, טל ניצן, מירב שין בן אלון, מיטל זוהר, דור צח, איתמר פרנסז, רחלי ולך, אסנת סקובלנסקי, יואב איתמר, אילה נצר, ארז פודלי, שחר מריו מדרכי, אמיר סומר, גל אלגר, ריקי כהן, סיוון אדמוני, חנה טואג, מירי גלעד, מיכל דורמן, הילה סלעי, מרלין וניג, גילי חיימוביץ' ומאיה וינברג.

 

"נשים" מציע דיבור על סוגים שונים של נשיות, תוך ניסיון להראות את המורכבות של המגדר הנשי. מצד אחד דימויים אלימים, כמעט פרוידיאניים, של פגיעות נשית, ומצד שני את העוצמה, הכוח והחוסן הנשי, אהבה כלפי נשים ועוד. השירה מצליחה לגעת במקומות שהסטרואטיפים או השיח הרווח לגבי נשים לא צולח, לגעת בפצעים ולהראות עוצמות. בגיליון מופיע מגוון יצירה נשית ויצירות בנושא נשים, במניפה רחבה של מדיות. בנוסף, בתקופה כמו היום לא מובן מאליו שיושמע קול נשי באמנות הישראלית הנשלטת על ידי גברים ויוצג מגזין שנערך על ידי אישה. 

– 

אביטל גלוברמן, משוררת, מייסדת ועורכת החוטם. (1981) יפו-תל אביב. בין 2008-2015 ערכה ואצרה עשרה גיליונות רב תחומיים בעברית של המגזין. בעלת תואר ראשון בספרות כללית והתכנית הרב תחומית באמנויות מאוניברסיטת תל אביב. פרסמה ב-2010 את ספר השירה "בחשיפה ארוכה", הוצאת אבן חושן. שיריה התפרסמו בין היתר ב"הארץ", "שבו", "אורות" ועוד.

החוטם אתר חדש http://www.hotem.org/