בכורה ארצית ליצירת מחול "בינינו" מאת גיל קרר

בכורה ארצית ליצירת מחול "בינינו" מאת גיל קרר

16.4 קיבוץ געתון // 19.4 תל אביב // 1.5 פרדס חנה // 2.5 ירושלים

"בינינו"

שלוש יצירות מאת גיל קרר;

"dive" – סולו שנוצר בשיתוף עם ענת צדרבאום. בביצועו של גיל קרר |  מוסיקה: ג'ואנה ברמלי | 20 דק'

"חלקים" – יצירה לארבעה רקדנים: אלון קרניאל, גל אנג'ל, שניר נקר ורות ולנסי | מוסיקה: יונתן אלבלק | 15 דק'

"בינינו" – דואט בביצוע גיל קרר ואלכס שמורק | מוסיקה: אורי אבני | תלבושות: לן בוכמן | 20 דק'

המופע "בינינו" עוסק באינטימיות – בחיפוש של מה שמעכב אותה, ובאופן בו ניתן לעשותה יותר נוכחת וזמינה. אל מול תחושת המורכבות שביחסים השונים, והכמיהה לחפש ולנתב מסלולים חדשים של זהות ותקשורת אנושית, הכוריאוגרפיה של גיל קרר משתמשת היטב ובאלגנטיות במנעד הרגשי שבין בדידות לקירבה בניסיון לפשט סוגיות אלו וליישבן.

ישירות וכנות ניכרות בשפתו התנועתית של קרר, ויוצרות עולם רגשי ייחודי. ההתמסרות לאנרגיה מוחשית פנימית  מייצרת זרם של תנועה והתרחשות שאינו מבטל את האינדיבידואל, אך פותח ומפגיש אותו עם עצמו ועם האחר באופן בלתי אמצעי. 

המשותף לשלושת היצירות היא עוצמה רגשית כבושה, מעובדת לפרטיה הקטנים ביותר של פרקי הגוף המגיעה לכלל יצירה מורכבת, מענגת ומעוררת מחשבה. 

גיל קרר הוא רקדן וכוריאוגרף, יליד פרדס חנה  1987מתגורר ויוצר בת"א, מלמד מחול עכשווי, קונטקט ורפרטואר. עבד עם יוצרים עצמאיים רבים ביניהם ניב שיינפלד ואורן לאור, רייצ'ל ארדוס, מאיה ברינר ודנה רוטנברג. יצירותיו של גיל הופיעו בישראל, קרואטיה, שבדיה, צרפת, האיים הקנריים, מלזיה, ניו-יורק, איטליה, ספרד, רוסיה ודנמרק.

רקד בלהקת המחול הקיבוצית הצעירה ובלהקת המחול ורטיגו. בדצמבר 2011 הופיע בבכורה עם יצירתו הראשונה – 'Dive' שזיכתה אותו במקום הראשון בתחרות לעידוד היצירה בפסטיבל מחול שלם ובמקום השלישי בתחרות הכוריאוגרפיה ILDANCE בשבדיה. זוכה בפרס עידוד היצירה ע"ש אהוד מנור מטעם אמי לשנת 2012. ב 2014 העלה בבכורה את הדואט 'בינינו' בפסטיבל 'זירת מחול' אשר זכה לביקורות משבחות. ב2015  הוזמן ליצור טריו ללהקת המחול Maya Dance Theater מסינגפור, ויצירת סולו אשר נוצרה והועלתה בבכורה בפסטיבל באורוגוואי.

מן הביקורות:

רות אשל, הארץ: "הריקוד הוא מעין תיעוד של מאגר של מפגשים אינטימיים, כנים מאוד, ללא נייריזם וגם ללא תשוקה. זירה של בדיקת קירבה נפשית וגופנית המתהווה ומתפרקת ללא ניסיון לקבע או להחליט מראש. יש משהו מאוד רענן, בהיר ופואטי במופע זה."

צבי גורן, הבמה: "המרחב שבתוכו הם נעים מקבע על ידי רצפי-תנועה, שיוצרים את הסולם הגנטי של היצירה השלמה בזוויות משתנות, בריכוך ובהקשחה, בקור מקפיא או בלהט פתאום. באלה, ובפרטים רבים נוספים, הצליח קרר לעצב סיפור אנושי הנראה כמיוסר."

טריילר "בינינו"

gilkerer.com

גיל קרר בפייסבוק