• יערה אורן ועדן בנט, מבט על הצבה מתוך ״בעיית הסוכן הנוסע״, תערוכה זוגית בגלריה עינגע, תל אביב. צילום: לנה גומון

הדבר הבא: ״בעית הסוכן הנוסע״ תערוכה משותפת ליערה אורן ועדן בנט

שלום עדן בנט ויערה אורן. יש לכן תערוכה משותפת בגלריה ׳עינגע׳, והיינו רוצים לשמוע עליה עוד. בואו נתחיל בכך שתציגו את עצמכן ואת התערוכה.

יערה חיה ויוצרת בתל אביב, בת 36, בוגרת המדרשה לאמנות, עוסקת בציור, קרמיקה וצילום ומלמדת בסמינר הקיבוצים.
עדן חיה ויוצרת בתל אביב, בת 38, בוגרת בצלאל, עוסקת בפיסול, ציור וצילום, אחראית לפעילויות החינוכיות במרכז לאמנות עכשווית (CCA), מלמדת בבית הספר לאמנות 'הקוביה' בירושלים, ובמגמת אמנות בתיכון עירוני א' בתל אביב.

התערוכה נקראת "בעיית הסוכן הנוסע" והיא מוצגת בגלריה ׳עינגע׳ בתל אביב עד ה-29.6.
זו תערוכה עם ציורים של יערה ופסלים של עדן, שעבדנו עליה לאורך קצת יותר משנה.

נקודת המוצא של התערוכה היא בדיאלוג בין שתינו. יערה מציגה בתערוכה ציורי שמן מופשטים על בד ועל נייר. אלו ציורים משחקיים המתייחסים ליסודות ציוריים בסיסיים דוגמת קו וכתם, ומגיבים לסביבה בה נוצרו בדרום העיר תל אביב. לצדן, מוצגת ״סדרת הבירוקרטיה״: עבודות נייר עם צבעי פנדה על דפי A4 משומשים; חשבונות, מערכי שיעור, טפסי הגשות ושאר מסמכים שהופכים למצע ציורי המבצבץ מבעד למשטחי הצבע.

יערה אורן, קומזיץ, 2019. שמן על בד, 90X70 ס"מ. צילום: יערה אורן

עדן מציגה הצבות פיסוליות המשלבות פסלונים בטכניקה מעורבת שיצרה בסטודיו, יחד עם שאריות וחפצים שליקטה ברחבי העיר וחומרי גלם כמו יריעות בדים ומשטחי עץ. הפסלים שלה נצמדים לקירות הגלריה, ערוכים כציור שוכב על הרצפה, או כסחורה שנפרשה על ידי רוכל נעלם. 

עדן בנט ללא כותרת (כחולה), 2019.  טכניקה מעורבת, מידות משתנות. צילום: לנה גומון
עדן בנט, ללא כותרת (כחולה), 2019. טכניקה מעורבת, מידות משתנות. צילום: לנה גומון

ספרו על העבודה יחד.

העבודות של שתינו עוסקות בארעיות שמאפיינת את האסתטיקה האורבנית המקומית ומגיבות לתחושה הפרומה והאקלקטית שעולה ממנה. שתינו נוהגות לצלם קומפוזיציות פרוביזוריות במרחב העירוני; תצלומי בזק בזמן שיטוט בתל אביב בכלל ובשכונת שפירא בפרט, בה אנו גרות. לאורך התקופה שעבדנו על התערוכה חלקנו אחת עם השנייה את הצילומים האלה והם היוו השראה לתהליך העבודה המשותף. בנוסף ביקרנו אחת את השנייה בסטודיו מדי כמה זמן, שיתפנו בעבודות בתהליך, והכרנו אחת לשניה אמנים שמעניינים אותנו. מתוך העבודה המשותפת נוצר מצב שהמבט של כל אחת זולג לתוך תהליך העבודה של האחרת. גם כשעבדנו על הצבת התערוכה היה לנו חשוב לערב בין העבודות של שתינו בחלל הגלריה, באופן שמצד אחד יוצר קומפוזיציה שלמה, ומצד שני נותן מקום לכל עבודה כפרט. 

יערה אורן ועדן בנט, מבט על הצבה מתוך ״בעיית הסוכן הנוסע״, תערוכה זוגית בגלריה עינגע, תל אביב. צילום: לנה גומון
יערה אורן ועדן בנט, מבט על הצבה מתוך ״בעיית הסוכן הנוסע״, תערוכה זוגית בגלריה עינגע, תל אביב. צילום: לנה גומון

ראיתן לאחרונה תערוכה שתוכלו להמליץ עליה?

תערוכת יחיד של רוני חג'ג' שאצרה לאה אביר בגלריה ׳רוארט׳ מומלצת, ואנחנו מתכוונות להגיע לשתי תערוכות שנפתחו ונראות מסקרנות: "המאמינים" שאצרה הילה כהן שניידרמן במוזיאון בת ים, ו"שמי במרחב הציבורי: מבט אחר" שאצרה סמדר שינדלר באטליה שמי בקיבוץ כברי.

צרפו דימוי אחד של אמנ/ית שאתן אוהבת וכדאי לנו להכיר.

יערה בחרה: ציור של אתל עדנן – ציירת מופשט ומשוררת צרפתייה ממוצא לבנוני:

אתל עדנן, ׳089׳ שמן על בד 24x30 ס״מ, 2010
אתל עדנן, ׳089׳. שמן על בד 24×30 ס״מ, 2010

עדן בחרה: מודל לא ממומש של גן משחקים של האמן איזמו נוגוצ'י:

איזמו נוגוצ'י, Contoured Playground- Unrealised Model, 1941
איזמו נוגוצ'י, Contoured Playground- Unrealised Model, 1941

״בעית הסוכן הנוסע״, תערוכה משותפת לעדן בנט ויערה אורן
גלריה עינגע
פתוח עד: 29.6.19