• קרן גלר, ״סינדרום פירנצה״ פרט מתוך וידאו

פריוויו תערוכות #24.11 מאת יהונתן ה. משעל

מסביב הכל בוער וקשה להמשיך בשגרת היום יום. כשעשרות אלפי אנשים מפונים מבתיהם, איך אפשר לחשוב בכלל על אמנות? איך מתקיימים בתוך מציאות כל כך כאוטית וחסרת הגיון? לכל הבורחים/ות מחיפה, ירושלים, זכרון או אום אל פחם לתל אביב-יפו, הנה כמה המלצות לסוף שבוע פה בתל אביב.

קרן גלר, סטילס מתוך וידאו

קרן גלר, סטילס מתוך וידאו

קרן גלר פותחת תערוכת יחידה ראשונה בשם ״סנדרום פירנצה״ בגלריה רו-ארט, באוצרותה של לאה אביר.  גלר שהצטרפה לאחרונה לגלריה תציג כ-50 עבודות וידאו מרהיבות של חיות עם הפרעות נפשיות, ומתייחסת בין השאר לתיוג של אדם/חיה עם האבחנות שנעשו לו על ידי הממסד והחברה:

״התחלתי את הפרוייקט מצילום פילה שעברה התעללות בקרקס ואובחנה עם הפרעת פוסט טראומה. תהליך העבודה היה כמו צבירת אוסף מרחבי העולם – צילמתי בקנדה, פרנקפורט וישראל. הגעתי לאלפי חיות, ערכתי מתוכן מאות – מאתיים הפרעות ומאתיים חיות, ולבסוף נבחרו כ50 חיות. מה שהכריע זאת ההתאמה בין הויז׳ואל להפרעה. בתהליך עשיתי פחות או יותר דוקטורט על הפרעות נפשיות. בהתחלה עוד חשבתי שאמציא הפרעות, מהר מאד גיליתי שיחסית לאלו שקיימות, הדמיון שלי מוגבל. לא צריך להמציא כלום. חטפתי חצי מהתסמינים של ההפרעות״ היא צוחקת.

הבחנה

אדם הבחין שגרזנו חסר. ואז ראה את בן השכן עובר.

הנער נראה כגנב. צעד כגנב. התנהג כגנב.

בערב מצא את גרזנו במקום שבו הניחו ביום הקודם.

בן השכן נראה, צעד והתנהג כאדם ישר.

-מתוך: שיחות מטורפות | מעשי זן / יעקב רז

גלריה רו-ארט – שביל המרץ 3 ת״א, בנין 8, קומה 4 | 24.11.16 – 24.12.16

לאיוונט: https://www.facebook.com/events/1798613587052705/

אם המציאות קשה מדי, שלי רייך מציעה לכן/ם פתח מילוט בגלריה תיאטרון החנות הקטנה והמקסימה. רייך פותחת תערוכת ציור בשם ״Beyond the Veil", באוצרות של עלינא דקל. זאת תערוכת ציור: ״העבודה עם הצבעוניות הספציפית הזאת מגיעה מהשפה שלי בציור. זאת סקאלה מצומצמת יחסית של הצבעים שלי ושטיחות שמגיעה מהרצון שלי להפשטה.״

שלי רייך, מראה הצבה מתוך התערוכה

שלי רייך, מראה הצבה מתוך התערוכה

ביקשתי משלי שתספר על תהליך העבודה:

״הצעתי לעלינא דקל רעיון להצבה ב2 הויטרינות של החנות – מיצב שמבוסס על סקיצה בציור שעשיתי, בו רוכנת דמות על מפתן ומציצה מבעד למחיצה שמחלקת את הציור לשני חלקים.
זו הצבה של ציור שמתפקד גם כפיסול. אני משתמשת בויטרינה כדי להכניס את הצופים לתוך המרחב של הציור. הכניסה נעשית מימין דרך וילון מלא עיניים (כמו של עץ) ובתוכו חור מסתורי. מבחינתי זאת אפשרות להציץ ולהכנס דרכו אל הויטרינה השניה ומשם אל תוך מרחב חלופי. אני רוצה שהעבודה תתפקד כמחשבה על שער למציאות אחרת, חלומית. העבודה כאילו עשויה משאריות של חומרים של צייר (ה- scraps), שהופכים להיות הדבר עצמו.״

גלריה תיאטרון החנות – רחוב העליה 31 ת״א | 24.11.16 – 22.12

לאיוונט: https://www.facebook.com/events/542265725983594/

בועז סידס Untay "my life painting"

בועז סידס Untay
"my life painting"

אם נשרוד עד יום שבת, הנה הצעה ליום אחד בלבד. בועז סידס Untay וקולקטיב Prettimess המסקרנים פותחים את הסטודיו שלהם ומציעים למכירה עבודות חד פעמיות, נדירות וממיטב האוסף שלהם. אם מעניין אתכםן לפגוש את אחת הקבוצות שפועלות בתל אביב-יפו ומציעות אלטרנטיבה עירונית ומעודכנת, זה האירוע בשבילכםן. תוכלו למצוא בו סייל ומבחר גדול של אמנות, עבודות מקור והדפסים על הקירות ובארגזים מכמה מחברי הקולקטיב – DARFISH, ELNA, GAB, UNTAY, YONIL, MANYEARSAGO
מכירה ״ידידותית ומיוחדת״ של לונגבורדס וציוד היקפי מידי DASILVA BOARDS. ובירה מידי JEM'S.

בועז מספר על העבודות שלו:
״בגלל אופי העבודה האינטנסיבי שלי וקפיצה מרובה בין כמה פרוייקטים ופלטפורמות – אני כמעט תמיד לא יוצר סדרות ארוכות ואחידות, אני יכול היום לצייר משהו אחד ששייך לסדרה שהתחלתי לפני שנה ומחר לאייר או לעצב משהו שהתחלתי לפני חצי שנה, בגלל זה יש לי הרבה חומרים שהם יחסית מגוונים, כמו למשל ציור מתוך סדרת Rabbit my life ,סדרה שאני עובד עליה כבר שנתיים וחצי בערך שבמרכזה יש דמות אדומה, גמלונית ומופנמת של אדם עם מסיכה שחורה של אזני ארנב. כמו רוב העבודות שלי, הסדרה התחילה באופן ספונטני ולא מודע לעצמו ואחרי תקופה ארוכה גיבשתי לדמות קצת יותר זהות ומאפיינים שמגיעים מעולם די מונוטוני ומשעמם ששייכים לעולם העבודה במשרד והשגרה של חיי היומיום, אך עם זאת, הדמות מודעת לאופי הייחודי שלה ומחכה ליום לפרוץ החוצה.
תהיה גם מוזיקה כי אי אפשר בלי ואווירה חמה, אנשים טובים מהעיר והסביבה.״

עוד על הקולקטיב: http://www.prettimesscollective.com/ | או בפייסבוק: https://www.facebook.com/prettimess/

לאיוונט: https://www.facebook.com/events/336175940071933/permalink/341336229555904/

יום שבת, 26.11, 10:00-22:00, רחוב פראנצויז 14, המושבה האמריקאית, דרום תל אביב. הכניסה חינם.

סטודיו פתוח בקולקטיב prettimess

סטודיו פתוח בקולקטיב prettimess